Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 459 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaasi kasutamine kütusena GAZ-24 76a
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaasi kasutamine kütusena GAZ-24 76a

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Lexuz
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Sep 16, 2010
Teateid: 11
Asukoht: Sindi, Pärnumaa

TeadePostitatud: P veeb 19, 2012 11:34 am    Postita teema: Gaasi kasutamine kütusena GAZ-24 76a Vasta viitega

Tervitus

Tekkis m̦te diiselmootori asemel paigaldada oma projekti-volgale originaalmootorile gaasiseade (KME K5 - mixer LPG Р1 p̵lvkond) - kas selline ymberehitus on reaalne ja kas 76a mootor suudab vedelgaasiga ț̦tada? Milliseid suuremaid ymberehitusi see n̦uab? Tekkis ka kysimus mis bensiini kasutada - kas 95E on juba liiga k̦rge oktaanarvuga ja kas sellele tuleb lisada mingit plii-lisandit?

Ette tänades ja soome klaviatuuri kasutamise eest vabandades,
Leho


Viimati muutis Lexuz (N mär 08, 2012 8:11 am), kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: P veeb 19, 2012 12:15 pm    Postita teema: Vasta viitega

Meil on korduvalt juttu olnud, et GAZ-24 puhul tänapäevase oktaanarvu pärast muretsema EI PEA. Mootor ZMZ-24 on algselt mõeldud kasutama bensiini AI-93.
Samuti POLE VAJA hakata taga ajama pliilisandeid - vajadus plii kui mootorikütuse määriva lisaaine järele kadus juba enne 70. aastaid (ilmusid uued materjalid ja võtted mootoriehituses).

Tehas valmistas mudelit 24-07, mis oli ette nähtud taksosõitudeks ja tarbis vedelgaasi. Volga mootor suudab vedelgaasiga töötada.
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Lexuz
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Sep 16, 2010
Teateid: 11
Asukoht: Sindi, Pärnumaa

TeadePostitatud: P veeb 19, 2012 1:54 pm    Postita teema: Vasta viitega

Suurepärane. Tänan selgitava info eest!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
sm. Siim
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 06, 2009
Teateid: 34

TeadePostitatud: E veeb 20, 2012 10:44 am    Postita teema: Vasta viitega

Minu eelmisele Volgale oli paigaldatud ka peale gaasiseade. Mootor töötas vaiksemalt, kuid ka minek oli ka kehvem. Gaasil on see eelis, et põlemiskamber ja küünlad jäävad puhtamad kui bensiiniga. Kütusekulu oli umbes 20 protsenti suurem.

Üldiselt mulle see gaasiseadme variant ei meeldinud. Volga tagumine ots on küllaltki raske ning gaasiseade tekitas raskust juurde. Sellest tingituna oli minu autole paigaldatud topeltlehtvedrud. Tankimisjaamu on Eestis hõredalt ning pakiruumi maht kahanes ka märgatvalt.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: E veeb 20, 2012 11:46 am    Postita teema: Vasta viitega

Palju venekeelset materjali teooriast ja seadmetest ning näiteid leiab siit: http://lib.rus.ec/b/204596/read
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Lexuz
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Sep 16, 2010
Teateid: 11
Asukoht: Sindi, Pärnumaa

TeadePostitatud: E veeb 20, 2012 4:34 pm    Postita teema: Vasta viitega

Möte gaasile yle minna tekkis nimelt seetöttu, et sobiva diiselmootori leidmine+kap. remont+paigaldamine+muu tuleb kallim kui gaasiseadme paigaldus...ja gaasi hind ei ole nii hirmus (bensiini hind ronib ikka mönuga ylespoole). Minu kodulinnas Pärnus on kaks gaasitanklat...niiet väga kurta ei saa höreduse yle. Möte on...vaatame mis kevad toob.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E veeb 20, 2012 5:33 pm    Postita teema: Vasta viitega

See on huvitav teema. Gaas on kindlasti parem mõte kui diiselmootor. Säilib auto originaalsus nii tehnilises mõttes kui sõiduomadustes. Diisel rikuks kõik ära.

Samas kas asjal on ikka jumet? Oled sa teinud tasuvusarvutusi ka? Tihti on nii, et see mis esmapilgul tundub kallis on lõpuks ikkagi kõige odavam lahendus. Äkki on ikka odavam besniini osta. Siin lehel on mingi tasuvusarvutise kalkulaator.
http://saareautogaas.ee/?page_id=56

Kui sinna sisestada Volga kütusekulu ca 13,5 liitrit sajale ja aastaseks läbisõiduks 5000 km, annab tasuvusajaks 37 kuud.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Lexuz
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Sep 16, 2010
Teateid: 11
Asukoht: Sindi, Pärnumaa

TeadePostitatud: T veeb 21, 2012 8:21 am    Postita teema: Vasta viitega

Esimese pölvkonna gaasiseade ei ole enam teab mis kallis, hetkel olemas hinnapakkumine: "seade (KME K5+mixer LPG – 1 põlvkond), 80l paak (silindriline, pagasnikusse), paigaldus, tasuta mootori diagnostika, ARK jaoks vormistatud paigaldusakt, dokumentatsiooni komplekt hooldusraamatuga ja sertifikaatidega, 10L gaasi, tasuta esmahooldust 1000-2000 km läbimisel ja sõbralikku teenindamist Smile" Mis sa hing veel tahta oskad...Ja selle kompoti hind "vaid 671 ¤" ootan veel paari hinnapakkumist kuna pealinnast kaugemal on ka hinnad soodsamad. Tasuvusaeg venib jah paraku pikemaks kuna igapäevasöiduks Volgat mina paraku ei kasutaks ja aastane läbisöit jääb minupuhul sinna 3000-5000 km kanti. Kalkulaator annab 22 kuud (5000km läbimisel) tasuvusajaks....aga ma olen suhteliselt kindel et bensiini hind ei peatu veel sellel tasemel kus ta praegu on.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 551
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: T veeb 21, 2012 9:01 am    Postita teema: Vasta viitega

Arutelu asjalik.Kui auto läheb igapäeva kasutusse siis ok.Olgem ausad,ega 5000km. volgaga läbi ajada on omaette katsumus.Mina isiklikult nastalgia vastane pole ,kuid igapäevane luksus on võimust võtnud.Mina võtaks mootori käsile.Kaan,klapid,karpa,süüde jne.Volga mootor kannatab teha.Gaas minumeelest muudab masina jõuetuks.Sõidus peab olema naudingut.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Väravamehaanik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 24, 2005
Teateid: 413
Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav

TeadePostitatud: T veeb 21, 2012 9:15 am    Postita teema: Vasta viitega

Mul on igapäevakasutuses Saksamaal litsentsi alusel valmistatud Volga GAZ 124, kaheliitrise karburaatormootoriga, millele on gaasiseade juba tehases paigaldatud. Tuleb tunnistada, et auto sõidab ka käredaima pakasega vaikse vuhinaga, käivitub otse gaasi pealt. Mootori vaikne töö tuleneb asjaolust, et gaasi arvestuslik oktaanarv on 110, mitte 98, nagu siin mõnel bensiinil. Gaasil ei ole oktaanarvu, aga oktaanarv näitab detonatsioonikindlust ja gaasi puhul saab seda keeruliste valemitega võrrelda bensiinide skaalas.
Mida kõrgem oktaanarv, seda täpsem peab olema süüde. Kui süüde on hiline, siis läheb pauk püksi ja kui liiga varajane, siis köhib kurgust välja. Gaasil peab olema süüde seega eriti täpselt reguleeritud, et õhufilter läbi kapoti minema ei lendaks, või klapid ära ei põleks.
Olen lasknud ka kolmele autole Eestis gaasiseadmeid paigaldada. Tuleb tunnistada, et osatakse tööd teha küll kui tegu on laiemalt levinud sõidukitega, mis on ka muudes parameetrites väga uued või heas korras. Kui mootor on kulunud või garburaator ja süüteseadmed omavad mingeid volgalikke jääknähtusid, siis ei õnnestu ka gaasiseadmete edukas töö. Seega alustada tuleks perfektsest mootori koostamisest, kaalutud kolbidest ja eeskujulikult tihendatud klappidest, seejärel tuleks veenduda, et karburaatur ei lekiks vähimalgi määral ja süüteseadmed oleks reaalselt ka reguleeritavad ja annaksid täpseid kontakte. Mootor peaks bensiiniga töötama väga hästi ja alles seejärel saab lisada gaasiseadme.
Gaasiseadme lisamisel üritavad paigaldajad kasutada säästunippe (sest gaasipaigaldajad üritavad ise ka säästa) ja kõik juhtmete ühendused tehakse tänapäevaste kiirliidetega ja juhtmed kinnitatakse plastikust junnidega. See treitud junn, mis pihustab gaasi karburaatorisse pannakse üldjuhul mingi teise auto oma ja ei istu täpselt sinna kuhu vaja, sel huhul kasutatakse mingeid vahetükke ja üldmulje ühe korraliku kapoti all jääb rõve. Seega mingil etapil tuleb projekti jõuliselt juhtida ja see tõstab loomulikult hinda.
Tasuvus on Volga puhul -100 (miinus sada) ja majanduslikult täiesti põhjendamata. Kuna terve Volga kui selline ei ole majanduslikult mõistlik, siis võib ju vahel selle peal ebamajanduslike otsuseid katsetada. Et asi ennast ära tasuks tuleb gaasiautoga sõita vähemalt 100 kilti päevas pikki otsi, nagu profid seda teevad.
Mina olen originaalihuviline ja pigem soovitaks gaasiseadmeid kasutada just selle taksoteemalise GAZ 24 peal, millel oli tiiva küljes kaks luuki. Siis on naljakas ka...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Lexuz
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Sep 16, 2010
Teateid: 11
Asukoht: Sindi, Pärnumaa

TeadePostitatud: T mär 06, 2012 9:34 am    Postita teema: Vasta viitega

Noh mis sa oskad kosta, hr. Väravamehaanik oskab ikka nagu noaga algaja volgahuvilise indu maha löigata...kuid jah igasugune info ja kogemused antud valdkonnas on teretulnud...ka mitte positiivsed. Selge see et unistustes nähtud odava gaasiga maateed möötev volga ei peagi kohe kergelt tulema ja töötama nagu möte...kuid vöimalik ju peaks selline kooslus kuidagimoodi ometi olema.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud