Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 494 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - GAZ 22 - Dr. Watson
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

GAZ 22 - Dr. Watson
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R mai 13, 2011 11:45 pm    Postita teema: Vasta viitega

Eppur si muove!!!
Jah - töötegemine liigub siiski, kuid kahjuks auto ise veel mitte...
Peremees võttis ka mootori lahti - õnneks küll ainult karteri - kuna selle õli mõõtevarda kinnitus tuli lahti neetida, et õlileke kõrvaldada.
Ka siduriketas läheb vahetusse - kulunud teine.
Kuid REEDE ja 13 - on mul alati üks lemmikpäevadest olnud - tänu ühele härrale (soovib tundmatuks jääda kuni 28.05.2011 - toim.) - sain Põhjanaabritelt GAZ 22 kütusepaagi - kasutatud ja esmapilgul pindmiselt roostes... Aga see-eest tundub, et ei ole sõelapõhi ning paagil pole ühtegi mõlki:) Siinkohal seltsimehele suured tänud. Seda paaki olen otsinud 4 aastat - minu enda paak on lömmis ja korduvalt parandatud sõelapõhi...
Soomest pealtvaates:

Soomest altvaates:

GAZ 22 ja GAZ 21 bensinipaagid võrdluses - pealt- ja altvaates:


Kuna bensiinipaagi probleem oli väga suur, siis sai proovitud ka GAZ 21 paaki GAZ 22 all - paak jäi liiga alla - isegi tagasilla teljest allapoole. EI sobinud siiski. Ehkki seda oleks olnud võimalik ka kinnitada korrektselt.

Vahepeal sai tulemüüril kleeplindiga suletud augud kinni keevitatud ja värvitud (kasutatud pintslitehnikat).
Ka klaasipuhasti luudade mootri kiirem re¸iim sai tööle - kusjuures ilmselt ei olnud viga nikroomtakistis (vahetatud uue vastu), vaid kellegi varasema isiku poolt vales järjekorras nikroomtakistile ühendatud juhtmetes. Lisaks ühendasin kojameeste lüliti vahele intervalli lüliti - ülimalt meeldiv kasutada vihma tibutamise korral - keeran ise intervalli ajalise vahe.
Samas tuleb tähele panna seda, et aeglasemas kojameeste tööre¸iimis ei tohi intervalli ajalist kestvust liiga pikaks reguleerida, kuna siis läheb nikroomtakisti kärssama. Kiiremas tööre¸iimis ei täheldanud pikema ajalise intervalli korral nikroomtakisti kärssamist.


Viimati muudetud Dr. Watson poolt (L mai 14, 2011 9:03 am), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Zaparov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 27, 2005
Teateid: 881
Asukoht: Nõo sohvoos 4 jaoskond!

TeadePostitatud: L mai 14, 2011 8:21 am    Postita teema: Vasta viitega

Millegi pärast on osa pilte kaduma läinud, või aadress on tagant puudus.
Muus osas tundub,et teil käib seal päris asjalik tegevus. Ise ka puhastasin hiljuti bensiini paaki aga seekord küll,mitte volga oma aga GAZ 52-53 oma.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1203
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: L mai 14, 2011 11:41 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kuna dr. Watson on juba pea kuu aega oma universaali minu garaazis hoidnud ja väikeste katkenditena ka selle korrastamist kajastanud, siis tunnen ka enda õlul kohustust volgahuvilistele veidi teada anda, et mis siis Tammepärjas ka toimub.
Tegelikult eriti midagi ei toimu. Kiired remonttööd, mis olid plaanis on takerdunud töömehe tervise taha, nimelt olen viimased kaks nädalat põdenud bronhiiti, haige ei ole tore olla, eriti kui teise mehe auto veel sellises seisus on. Siinkohal aga oleks võibolla ka asjakohane kirjeldada, mis seisus siis masin on ja miks.
Nimelt otsustas dr. Watson kevade saabudes, et tema toob oma universaali Tammepärja ja sm. Mirski teeb selle korda. Ega ma tegelikult väga vastu ei olnudki, hea sõber ja miks ka mitte veidi volgat putitada.
Andsin tohtrihärrale ülessande koostada tööde nimekiri. Selline see siis sai:
esmajärgulised tööd
pidurid (tasakaalustamine?)
spidomeetri plõksumine sõidu ajal + valgustus + bensiini näidik
bensiini paak
kojameeste mootor + armatuurlaud
siduri survelaager
karburaator
bensiinifiltri tihend vahetada
salongi ventilaator
uus antenn
signaali pasun
külje iluliistud
mootori õlileke
salongi kell vahetada+ teha lüliti
esisild jt määrdeniplid määrida
tuuleklaasi pesurite voolikud
TÃœV
tagaakende tihendid vettpidavaks
värviparandused - rooste!
roolikarp reguleerida
uste lukustus reguleerida
esiuste tihendid lisada
esiuste kolmnurkaknad töökorda + tihendid uued
tagaamortide puksid vahetada
autoraadio (originaal)
akuraam + kõrvad

teisejärgulised tööd:
kesklukustus lõpuni teha
esi lisatulede pirn? + relee karp
esiakendele el. aknad
uste peeglite suunatulede juhtmed vahetada
porilapakad vahetada
veel paar asja, mida hetkel veel ei avalikusta..

Nagu näha tuli päris pikk nimekiri.
Tutvudes nimekirjaga ja autoga jõudsin selgusele, et osad tööd
(mootorileke ja otsa saanud siduri survelaager) eeldavad tehnika maha tõstmist. Leidsin, et see teeb ka kõik muud tööd kapoti all lihtsamaks ning kokkuvõttes kiiremaks. Seega saigi esimese asjana tehnika pool eemaldatud.
Kui mootor maas, asusin uurima ka roolikarpi. Selgus, et roolikarbi laagrid on läbi, vähemalt ühendades hoovastiku lahti oli rooli keerates selgelt tunda kuidas sujuva liikumise asemel rool vahepeal kinni katkus. Lootsin, et saab vahetada lihtsalt laagrid, kuid võttes karbi lahti selgus tõsiasi, et terve roolilatt on utiil. Õnneks külastab meie garaa¸i suhteliselt regulaarselt ja väikese väljakutsumise ajaga sõber Peeter. Tema võttis selle roolikarbi teema enda peale ning suutis komplekteerida kahest kehvast karbist ühe talutava kokku....


Viimati muudetud Sm Mirski poolt (P mai 15, 2011 10:33 am), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1203
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: P mai 15, 2011 12:24 am    Postita teema: Vasta viitega

Siin siis mõned fotod rolikarbist

Näha on mitmed kahjustused teo pinnal ja täiesti ära on äestatud laagri pind. Üks rull oli tugevalt kahjustatud, küllap see rikkuski liugpinna nig edasised eraldunud metallitükid ka teo pinnale liiga tegidki.


Roolisamba külge kinnitub juhtmeid varjav kate. See kate kinnitub nelja kruviga. Mingil hetkel on need kruvid asendatud pikematega ning kruviotasd on roolisambale sügavad vaod uuristanud. Esialgu kahtlustasin, et see ongi rooli katkumise põhjus... siiski mitte


Varuosa roolikarp ei osutunud kasutatavaks, kuna kinnituseks vajalik keere oli hävinud. Originaalkarbi korpus oli aga kunagi alumise simmerlingi juurde tugeva kopsu saanud ning veidi deformeerunud. Peeter õgvendas simmerlingi pesa ja vahetas ka simmerlingi uue vastu.


Seega sai kokku vanasse roolikarbi korpusesse kokku kombineeritud toimiv kooslus. dr. Watson värvis kogu krempli halliks, veidi värvis ka kanali põrandat.. väga ilus.


Üks eriti tüütu töö on aga roolisüsteemi tagasi panekul vana volga puhul saavutada tulemüüri tihedus. Vanal volgal kasutatakse roolisamba tihendamiseks vilti. See peab aga väga täpselt lõigatud ja pagaldatud olema. Minul see esimese korraga ei õnnestunud, teisel katsel olin juba hoolsam.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Zaparov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 27, 2005
Teateid: 881
Asukoht: Nõo sohvoos 4 jaoskond!

TeadePostitatud: P mai 15, 2011 9:48 am    Postita teema: Vasta viitega

Kõige huvitavam töö tundub teil olema aknaklaasi tihendite veekindlamaks tegemine. Loodan,et sellest tuleb ka pikemalt juttu edaspidi, kuna paljudel on sellega probleeme.

Kulunud roolikarp pole mingi ime, olen vaadanud,et enamasti ei viitsitud peale keerata või unustati see ära ning sellega läks lõtk suuremaks ja suuremaks kuni karp ise mehaaniliselt kulus lootusetult ära. Aga oleme ühes asjas ausad, kui seda karpi hakata reguleerima,mootor ja muud seadmed ees siis see on jube tüütu töö ja hakkab seljale haiget tegema. Ühes asendis olemine pole pikemat aega väga tervuslik. Ja kui kanalit ka pole siis on eriti kehva seda karpi reguleerida. Selle looga soovin heita natuke valgust sellesse,et miks nii mõnegi näiliselt lihtsa ülesande tegemine võib praktikas olla üsna raske pähkel.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1203
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: P mai 15, 2011 10:57 am    Postita teema: Vasta viitega

Lisaks nimekirjas märgitud töödele tuleb ette ka igasuguseid lisatöid. Ja neid aina lisandub. Iga selline töö on küll väike, kuid võtab oma aja ning nihutab valmimisaega edasi.
Näiteks avastasin, et gaasipedaal logiseb kõvasti. Eemaldasin pedaali ning selgus, et tift, millega gaasipedaal kronsteini külge kinitub on kapronpuksidesse kinni roostetanud. Liikumine toimub tifti ja kronsteini ühenduskohas. See metall-metalli ühendus oli aga päris korralikult läbi kulunud.
Tuli detail osandada, kulunud augud kinni keevitada, tasaseks lihvida ning õiges mõõdus augud puurida. Kinitades gaasipedaali põrandale, jäi see kuidagi ebaloomulikult viltu. Kuna aga põranda küljes on originaalkinnitused (minu autol näiteks pole) ja pedaal ise paistis ka väänamata olnud, siis eeldan, et nii peabki olema...(kommentaarid vana volga omanikelt?). Omamoodi loogika on selles olemas, nii jääb piduripedaalile rohkem ruumi. Sellel autol on piduri ja siduripedaali katted ühelt teiselt mudelilt. Peab vaatama dr Watsoni varuosahunnikusse, kas tal ka õiged katted olemas on.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1203
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: P mai 15, 2011 2:13 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kui mootor maha sai võetud, avastasin, et lisaks kulunud ja logisevale siduri survelaagrile olid väga kulunud ja logisesid ka sidurikorvi käpad. Selleks, et saada selgust, mis olukorras need käpad on, kas nad asuvad ühel ja samal kõrgusel, eemaldasin sidurikorvi. Nüüd sai näha ka siduriketast. See oli omadega samuti läbi. Üldmulje sellest autost ongi selline, et tal kõik asjad veel nagu töötavad, samas on kõik tehnilised sõlmed viimase vindi peal.
Siduriketas oli siledaks kulunud ning needid olid juba mõlemal pool väljas. Kuna sidurikoja käpad oma pesades logisesid, pidin ka nendega midagi ette võtma. Otsustasin sellel teemal taaskord Peetriga konsulteerida. Peeter vaatas korvi ja leidis, et mõtekam on panna uus korv - ja lihtsalt tõi dr Watsonile uue korvi oma garaazist...tänud selle eest.


Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Tõnu
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Mar 10, 2005
Teateid: 84
Asukoht: Viljandi maakond

TeadePostitatud: P mai 15, 2011 4:55 pm    Postita teema: varuosad Vasta viitega

Mirski ja Peeter on tublid ja ettevaatavalt võib öelda, et kui neil endil tulevikus varuosasid vaja võib minna,siis doktorihärra võtab möödaminnes oma laost kas uue puusa-või põlveliigese ja vahetab möödaminnes ära
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P mai 15, 2011 9:16 pm    Postita teema: Vasta viitega

Suur tänu Sm. Mirskile lisaks remondi- ja hooldustöödele ka teema põhjaliku käsitlemise eest. Samas ka suured tänud kõigile teistele suure abi eest.
Pedaalikatete osas kommentaariks niipalju, ei mäleta, et tagavaraks oleks mul uusi pedaalikatteid. Olen kuulnud erinevaid arvamusi nende võimaliku pärinemise kohta erinevatel autodel.
Esiuste aknaklaaside tihendite veekindlaks muutmise plaani mul tegelikult ei olnud plaaniski - see ikkagi Volga... Aga plaan on esiuste aknad oluliselt TUULT- ja vettpidavamaks muuta. Sain Tagadilt sel kevadel endalegi üllatusena ülimalt tagaotsitavad uued(loe: järgitehtud) esiuste kolmnurkakende vertikaaltihendid (kinnitusnagadega metall vahele sulatatud). Uskumatu hinnaga - 5 EURi tk. Samas Salongi ventilatsiooniluukide tihendid ilma metallita maksid 20 EURi (neist soetasin ainult välise luugi alla käiva tihendi. Salongipoolse luugi tihend on korras. Ka selle luugi muutis õhutihedaks Sm. Mirski. Luuk oli lihtsalt kõver - miks - ei tea...

Vahepeal sai aga mitu punkti nimekirjast (tegelikult pooli neist polnudki nimekirjas) veel korda tehtud.
*Kolmest kasutatud varuosa signaalpasunast ja ka kinnituskronsteinist sai komplekteeritud kokku üks töötav parempoolne pasun, ka värvitud ja külge monteeritud (eelnevalt hoolsalt kõik keermed keermelõikajaga üle käies). Kuna enamus poldid on üle keeratud varasemast.
Parempoolse pasuna mittetöötamise tingis asjaolu, et see oli varasemalt pandud hoopis vasakpoolne ja tagurpidi asetatud. Seetõttu kogunes sinna vesi ja loomulikult kontaktid läksid rooste. Ka kuppel oli seestpoolt täiesti roostes.
*Radiaatori kõrval asetsevad vertikaalsed tihendid vahetasin uute vastu. Kahjuks originaalneete mul tagavaraks vabalt võtta pole ja vanad olid omadega läbi. Seetõttu sai nende asemele pandud kaasaegsed alumiiniumist needid - et üldpilt (ja fiksatsioon kindlam) ajastukohasem oleks, siis panin neetide alla vastavad seibid.
*Salongi soojendusradiaatoril avastasin kahtlase koha - justnagu oleks küljelt kunagi vedelikku välja nirisenud - ilmselt tehase praak (ostsin selle 2006 a. Melliste laadalt uuena). Kuna jootmisel head tulemust ei saanud, siis panin kahtlase prao kinni keemilise metalliga - loodan, et nüüd peab.
Soojendusradiaator sai oma kohale asetatud ja kaas peale asetatud. Eelnevalt parandasin kaane tihendite seisukorda. NB! Kaane allservas on sisselõigatud sälgud - neist peaks soojendusradiaatori kotta tekkinud vihmavesi pääsema välja - mootoriruumi.
*Tegin kindlasti vanatehnika täiuslikku originaalsust hindavatele isikutele meele kurvaks - otsustasin õlifiltrite süsteemi vahetada kaasaegsema vastu - mootorile peaks nüüd sobima tavaline Lada õlifilter. Nimelt mul oli varasema auto mootorilt monteeritud maha selline spetsiaalne vaheadapter. Muidugi originaalfiltrite süsteemi säilitan riiulil. Vahetuse tingis hiljuti seinalehel avaldatud viide kaasaegsete õlide kokkusobimatuses vanade filtritega. Samas saab ka auto massi vähendada suurte filtrite ja õlikoguse osas ehk isegi kolm-neli kilo.
*Loodan, et lähiajal saab ka punkt nr. 1 korda - PIDURID ja SIDUR. Ühisel nõul sai otsustatud, et süsteemis vahetame piduriõli tüüpi - PSK asemel tuleb DOT4. Esipidurid said puhastatud, mansetid vahetatud. Tagaosani pole veel jõudnud. Samas soov on ka piduritrumlid tasakaalustada ilmselt treimise abil.

Nüüd põhimõtteliselt võib mootori tagasi oma kohale asetada. Ehkki kindlasti leiab veel hulga punkte mootoriruumist, mida tuleks korrastada.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Marko 01ZEI
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 11, 2010
Teateid: 233
Asukoht: Rae vald, Harjumaa

TeadePostitatud: K mai 18, 2011 10:02 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tore, et asjad liiguvad hea lugeda-vaadada.
kahjuks lendab aeg ka kiirest, 28 mai tuleb lähemale kogu aeg Rolling Eyes
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L mai 21, 2011 1:26 am    Postita teema: Vasta viitega

Vahepeal suur tänu Pidurimeistri firma meestele - peale tööpäeva lõppu, kui mina saabusin - olid nad lahkelt nõus minu enda poolt äraväänatud siduri vasktorule uue valtsi tegema stutsi tarvis. Ja finantsi ei soovinudk:)
Suured tänud!
Aga täna tõstis Sm Mirski mootori koos käigukastiga peale.
Eile sai aga armatuurlaud oma kohale.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Jaska
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 05, 2007
Teateid: 220
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L mai 21, 2011 6:24 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tohtrihärra on liiga taasihoidlik.Selle pika toru mille otsas on roolikarp jne oleks hõlpsasti minu käest saanud.Ilusti punase krundi all ja puha.Keermed kõik olemas.Oleks jäänud ainult halliks värvimise vaev.
Alati tuleb oma muret jagada.
_________________
Lugupidamisega
sm Jaska
50 52 309
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
märt väli
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 08, 2007
Teateid: 16
Asukoht: Järvamaa-Järva-jaani vald karinu küla !

TeadePostitatud: P mai 22, 2011 12:36 am    Postita teema: Vasta viitega

Kinitades gaasipedaali põrandale, jäi see kuidagi ebaloomulikult viltu. Kuna aga põranda küljes on originaalkinnitused (minu autol näiteks pole) ja pedaal ise paistis ka väänamata olnud, siis eeldan, et nii peabki olema...(kommentaarid vana volga omanikelt?). Omamoodi loogika on selles olemas, nii jääb piduripedaalile rohkem ruumi. Sellel autol on piduri ja siduripedaali katted ühelt teiselt mudelilt. Peab vaatama dr Watsoni varuosahunnikusse, kas tal ka õiged katted olemas on.

gaasipedaal on orginaalis vähe vildakalt,vähemalt minu kahel gaz 21 on nõnna !Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri MSN Messenger
kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 467
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N mai 26, 2011 10:16 pm    Postita teema: Vasta viitega

Rindeteated Tammepärjalt. Mootor põksub väga ilusasti ja ühtlaselt. Sain minagi proovida esimest korda käigu vahetamist rooli küljes. Robi jäi veel käigukangi hoobade pikkust timmima.
Paistab, et see ekipaazh on laupäeval teel Võru poole.
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R mai 27, 2011 8:51 am    Postita teema: Vasta viitega

Suured tänud kõigile abistajatele ja toetajatele.
Auto sai päris viisakasse sõidukorda. On veel mõned vähemolulised detailid, mis tuleb veel kunagi tulevikus külge kruvida, et välimus päris korrektne oleks - nt. porilapakad ja mõned iluliistud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Lehekülg 2, kokku lehekülgi 8

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud