Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 435 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Turvavööd kohustuslikuks
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Turvavööd kohustuslikuks

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Vaba teema
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: P nov 01, 2009 12:34 am    Postita teema: Turvavööd kohustuslikuks Vasta viitega

Palju on arutatud turvavööde teemal. Et kui vanal sõidukil ikkagi peavad olema paigaldatud turvavööd ja kui vanal mitte. Meie 1972. aasta kastiga Volgas neid ei ole ja pole kunagi küsitud ka. Uuematega pole ise proovinud.

Lugesin täna raamatut "Autoaeg" ning sain sealt teada järgmise fakti:

"1. aprillist 1975. aastal muutus turvavöö kasutamine kogu Nõukogude liidus kohustuslikuks, nõukogude rahvas pidas sedaa heaks aprillinaljaks".

Seega kuidas seda nüüd mõista? Kas sõidukitel mis on toodetud enne seda kuupäeva ei pidanud siis turvavöid olema? Või tähendas see seda, et peale nimetatud kuupäeva ei tohtinud enam keegi ilma vööta sõita?

Minu vanaisa Moskvits 408-l polnud turvavöid ja pole siiamaani. Aga ma nagu mäletan ähmaselt mingit juttu, et kui autos on kohad olemas, siis tuli need ikkagi paigaldada. Vanaisa mosses olid ka kohad olemas, kuid tema keeldus neid panemast ja mingit jama nagu polnud ka kunagi. Kas keegi teab tõde?
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P nov 01, 2009 9:07 am    Postita teema: Vasta viitega

Turvavöödega oli nii, et kui tehasest olid kinnituskohad olemas, siis tulid ka vööd paigaldada. Pidin ise oma 74.a. VAZ-2101-le Norma rihmad peale kruvima. Mäletan, et põranda kummimattidesse õigesse kohta aukude tegemisega oli probleeme, sest matid olid tehasest korralikult tüüblitega kinni pandud.
Pärast mälestustes sorimist tundub mulle, et turvavööde kohustuslik paigaldamise aasta pidi olema juba kas 1976 või 1977.


Viimati muudetud MTJ juhataja poolt (E nov 02, 2009 11:32 am), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Valguta
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jul 05, 2006
Teateid: 27
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P nov 01, 2009 10:49 pm    Postita teema: turvavööd Vasta viitega

Turvavööde uksepostidesse kinnitamise kohad - keermestatud tühikud - olid olemas 1970 aastal kauplusest Volga ostuloa alusel väljastatud 21P'l.
Kas ka varem, ei oska öelda. Pean 1967 a. valmistatult järele vaatama.
Katteplekki tuli endal teha poldi suurune auk. Kolmanda kinnituse jaoks tuli põrandasse auk puurida.Turvavööd panime koos vendadega Volgale peale kui hakkasime osalema seitsekümnendate alguses väga populaarsetel RAMETO rahvarallidel.
1983 aastal rääkis majanaaber, Eesti rallilegend Alfred Saarm, kuidas Jyväsküla rallil (1964;1965) Volgaga koos Uno Aavaga sõites tegid nad turvavööd püksirihmadest!
Mind on naispolitseinikud kahel korral kinni pidanud just nimelt nn. lahtise turvavööga sõidu eest. Nende imestus on olnud suur, kui nad veenduvad, et autol ei olegi turvaöid! Ühele eriti agarale pidi meeskolleg natuke autoehituse ajalugu ja vanasõidukite tehnilise ülevaatuse korda pikemalt seletama.
Peale selle seletuse ärakuulamist ütles ta mulle :" Hea küll, aga sõitke ettevaatlikult!"
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T nov 03, 2009 6:14 pm    Postita teema: Vasta viitega

Eksportmudelitel olid ilmselt juba väga varakult turvavööde kinnituskohad olemas B-piilarites. Vähemalt 1967 a. GAZ 21 eksportmasinal on olemas, ka on olemas spetsiaalselt turvavööde kinnitamise tarvis ukseposti katteplekil süvised ja augud - ise puurima ei pea. Küll aga põranda osas jään vastuse võlgu.
Ja veel enam - 1963 a. eksport GAZ 22-l (Sm. Maaall) on turvavööde kinnituskohad olemas B - piilarites.
Kuidas veel varasema ajaga, st. I ja II seeria lood on - ei tea. On ju ka Sm. MTJ Juhatajal (ülemineku) II seeria eksportmasin. Ehk oskab ta ise kommenteerida, kui piilub B-piilari kattepleki alla.
1959 a. hakati panema standardvarustusena kõikidele Volvo sõiduauto mudelitele eesistujate kohtadele turvavöid. Seega, miks ka ei võidud Rootsi suunduvatel Volgadel olla vähemalt turvavöö kinnitamise kohta.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Vaba teema Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud