Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: P nov 01, 2009 12:34 am Postita teema: Turvavööd kohustuslikuks
Palju on arutatud turvavööde teemal. Et kui vanal sõidukil ikkagi peavad olema paigaldatud turvavööd ja kui vanal mitte. Meie 1972. aasta kastiga Volgas neid ei ole ja pole kunagi küsitud ka. Uuematega pole ise proovinud.
Lugesin täna raamatut "Autoaeg" ning sain sealt teada järgmise fakti:
"1. aprillist 1975. aastal muutus turvavöö kasutamine kogu Nõukogude liidus kohustuslikuks, nõukogude rahvas pidas sedaa heaks aprillinaljaks".
Seega kuidas seda nüüd mõista? Kas sõidukitel mis on toodetud enne seda kuupäeva ei pidanud siis turvavöid olema? Või tähendas see seda, et peale nimetatud kuupäeva ei tohtinud enam keegi ilma vööta sõita?
Minu vanaisa Moskvits 408-l polnud turvavöid ja pole siiamaani. Aga ma nagu mäletan ähmaselt mingit juttu, et kui autos on kohad olemas, siis tuli need ikkagi paigaldada. Vanaisa mosses olid ka kohad olemas, kuid tema keeldus neid panemast ja mingit jama nagu polnud ka kunagi. Kas keegi teab tõde? _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P nov 01, 2009 9:07 am Postita teema:
Turvavöödega oli nii, et kui tehasest olid kinnituskohad olemas, siis tulid ka vööd paigaldada. Pidin ise oma 74.a. VAZ-2101-le Norma rihmad peale kruvima. Mäletan, et põranda kummimattidesse õigesse kohta aukude tegemisega oli probleeme, sest matid olid tehasest korralikult tüüblitega kinni pandud.
Pärast mälestustes sorimist tundub mulle, et turvavööde kohustuslik paigaldamise aasta pidi olema juba kas 1976 või 1977.
Viimati muudetud MTJ juhataja poolt (E nov 02, 2009 11:32 am), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Jul 05, 2006 Teateid: 27 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P nov 01, 2009 10:49 pm Postita teema: turvavööd
Turvavööde uksepostidesse kinnitamise kohad - keermestatud tühikud - olid olemas 1970 aastal kauplusest Volga ostuloa alusel väljastatud 21P'l.
Kas ka varem, ei oska öelda. Pean 1967 a. valmistatult järele vaatama.
Katteplekki tuli endal teha poldi suurune auk. Kolmanda kinnituse jaoks tuli põrandasse auk puurida.Turvavööd panime koos vendadega Volgale peale kui hakkasime osalema seitsekümnendate alguses väga populaarsetel RAMETO rahvarallidel.
1983 aastal rääkis majanaaber, Eesti rallilegend Alfred Saarm, kuidas Jyväsküla rallil (1964;1965) Volgaga koos Uno Aavaga sõites tegid nad turvavööd püksirihmadest!
Mind on naispolitseinikud kahel korral kinni pidanud just nimelt nn. lahtise turvavööga sõidu eest. Nende imestus on olnud suur, kui nad veenduvad, et autol ei olegi turvaöid! Ühele eriti agarale pidi meeskolleg natuke autoehituse ajalugu ja vanasõidukite tehnilise ülevaatuse korda pikemalt seletama.
Peale selle seletuse ärakuulamist ütles ta mulle :" Hea küll, aga sõitke ettevaatlikult!"
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 765 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T nov 03, 2009 6:14 pm Postita teema:
Eksportmudelitel olid ilmselt juba väga varakult turvavööde kinnituskohad olemas B-piilarites. Vähemalt 1967 a. GAZ 21 eksportmasinal on olemas, ka on olemas spetsiaalselt turvavööde kinnitamise tarvis ukseposti katteplekil süvised ja augud - ise puurima ei pea. Küll aga põranda osas jään vastuse võlgu.
Ja veel enam - 1963 a. eksport GAZ 22-l (Sm. Maaall) on turvavööde kinnituskohad olemas B - piilarites.
Kuidas veel varasema ajaga, st. I ja II seeria lood on - ei tea. On ju ka Sm. MTJ Juhatajal (ülemineku) II seeria eksportmasin. Ehk oskab ta ise kommenteerida, kui piilub B-piilari kattepleki alla.
1959 a. hakati panema standardvarustusena kõikidele Volvo sõiduauto mudelitele eesistujate kohtadele turvavöid. Seega, miks ka ei võidud Rootsi suunduvatel Volgadel olla vähemalt turvavöö kinnitamise kohta.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.