Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 237 külastaja(d) ja 1 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 2402 (1975), Sm.Tihhonov
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 2402 (1975), Sm.Tihhonov
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, ... 23, 24, 25  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: K nov 26, 2008 4:01 pm    Postita teema: Vasta viitega

Juhuse tahtel olen viimasel ajal tagunud kahte rauda korraga. Musta 3102 polstritööde kõrvalt on nõudnud osa tähelepanust ka minu roheline "leheputka". Ja taas kord teeme juttu polstritest.

Seda autot ostes meeldis mulle, et tal oli salong komplektsena säilinud, kuid paraku üsna räbal. Istmed olid päris mitmest kohast lõhki rebenenud. Lisaks muidugi vormist väljas, ära vajunud ning kohutavalt määrdunud. Põhilistel istekohtadel oli ka õmblusniit pealt läbi kulunud. Proovisin neid tavapärasel kombel pesuseebi ja harjaga pesta. Sai oluliselt parem, kuid mitte hea. Jäi jube laiguline.
Universaali häda on nimelt selles, et kui tagaistmed alla lasta, siis nad toetuvad kohati vastu kummist põhjamatti. Ent kumm tungib aja jooksul mingi ime läbi justkui lateksi sisse, jättes tumedad laigud järele. Samamoodi on mu Laadakal pakiruumi kummist põhjapunnid tunginud läbi lateksist polstrite. Ühesõnaga võis väita - omadega läbi.


Siis helistas ähmi täis sm Gazik ja teatas, et väga keeruliste mahniatsioonide teel õnnestus tal hankida päris uued Gaz 24 istmed. See oli väga keeruline lugu, umbes vanainimese surilina alt tõmmati ära. Nägid välja niisugused. Ilusa valge kandiga ja puha. Paraku elusuuruses veidi teist tooni ning tagumisi samasuguseid mul ikka polnud.


Õnneks hakkas üks tuttav hiljuti enda universaali taastama. Temal oli kindel soov teha päris uus ja teist tooni salong. Õnneks oli ta päri sellega, et mina annan oma kulunud salongi talle ning saan tema oma vastu. Esiistmetel vahetasime ainult pealiskatted. Kõnealune salong oli peaaegu sama värvi mis minu oma. Vähemalt on kõik 7 istet ühesugused ja minu omast ikka hulka paremini säilinud.
Nägi alguses välja umbes niisugused:


Need sametist katted polnud originaalid vaid hiljem peale õmmeldud. Mind huvitas, mis nende katete all on. Harutasin kõik istmed lahti ja eemaldasin halli sameti. Ootuspäraselt tuli sealt alt välja korralik lateks. Näib, et katted olid peale tõmmatud juba uuele autole. Ent paraku on katted õmmeldud masinaga lateksi külge ning lateksist jooksevad nüüd peenikesed auguread läbi.


Eks vaatab, mis nendest lõpuks saab. Universaali projektiga on veel aega. Enne tuleb poolikud tööd ära lõpetada. Igal juhul on meil nüüd jälle vannipäevad soolas.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: N dets 25, 2008 11:15 pm    Postita teema: Vasta viitega

Selle talve läbiv teema näib minu jaoks olevat Volga polstritööd. Nüüd, kui 3102 pruunid istmed on valmis, tekkis kuidagi tühi tunne. Vastik ta oli, kui tuba oli täis niite, prahti ja porolooni, ent vähemasti oli õhtuti kodus alati midagi teha. 3102 sametistmete taastamine sisestas minusse mingit usku, et tegelikult ONGI võimalik vanu polstreid taastada. Ja ma hindan autodes alati kõige enam autentseid originaalmaterjale. Uued järele tehtud katted näevad miskipärast kuidagi võltsid välja. Isegi kui originaal kate on veidi kulunud, pole see vanal autol häbiasi, kui kõik on kenasti puhas, trimmis ja muidu korrektne.

Mäletatavasti sain oma universaalile komplekti väga korralikke katteid. Need on tänaseks pestud ja ootavad alusraame, mille peale hakata uusi istmeid tegema. Siin kuhjas on kõik 7 kohta.


Asja juures halb oli vaid see, et need katted pärinevad veidi uuema auto pealt, millel oli juhiistme keskosa kotiriidega tehtud. Kõik muud kohad olid lateks, kuid juhi oma oli nagu 2411 taksovariandil. Mingist ajast 80-te alguses hakati miskipärast universaalidel kasutama sellist lahendust. Siin siis ainult katted.


Oleks mul 80-te auto, siis oleks ma sellega rahul. Kuid mul on 75. aasta variant - seest ikka 100% lateksist. Seega tuli edasi otsida. Mul oli vaja veel ühte lateksistet, millel oleks kate terve ja näeks selline välja, et ta oleks mingitel tingimustel taastatav. Kogemata leidsingi sm Västriku garaazist ühe päris jõleda olemisega tüki. Abikaasa ees oli küll natuke piinlik sihukest asja meie välismaa autosse suruda, raiudes kaljukindlalt, et meil on seda nõgist notti väga vaja. Siin olen ma veidi juba lammutanud, kuid üldmulje algmaterjalist saab kätte:


Sel hetkel polnud mul veel päriselt aimu, millisesse projekti ma end jälle mätsinud olin. Ma nagu mõtlesin, et istmed on istmed - vahet pole. Aga tuleb tunnistada, et need uuemad 2410/3102 istmed on ikka väga primitiivse konstruktsiooniga võrreldes 24 vedruistmetega. Juba nende lammutamine oli tükk tööd. Mismoodi nad tulevikus veel vormi aetakse ... eks näeb. Sees valitseb igal juhul täielik Stalingrad. Kõik on hallitanud ja roostes, vedrud sõlmes ja täiesti vormist ära. Iste oli vettinud ja haises halvasti.


Selleks, et katted maha saada, tuleb esmalt eemaldada seljatugi ning siis need seljatuge hoidvad kronsteinid. Päris aeganõudev tegevus.


Lõpuks jäi järele hallituse järgi haisev ja täiesti loppis istmepadi ning seljatugi, mis nägi isegi veel õudsem välja. Ma ei saa aru, kuidas nad ikkagi vanasti neid istmeid tööstuslikult tootsid, kui nad ei koosne mitte konkreetse kujuga poroloonpadjast, vaid on sisuliselt käsitsi kihiti kaetud vatiini ja poroloniga ning kuidagi vägisi vormi aetud. Kõik lapid on üksteise suhtes lahti ning liiguvad pikapeale paigast ära. Ja miks need vedrud lõpuks niimoodi paigast ära jooksevad?


Ãœldiselt oli pilt halb. Palju halvem kui seniste 3102 istmetega.


Seekord lõikasin mädanenud porolooni katte alt ära juba enne pesu. Siis kuivab iste paremini ära ning saab mõlemalt poolt paremini puhtaks. Siin pidi olema 3mm porolooni. Selle asemel oli imeõhuke kiht mingit nätsket ja kleepuvat pudi. Jube.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: N dets 25, 2008 11:47 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tähelepanu lugejad, järgneb pesupulbrireklaam.

Pole vaja osta kallist pesupulbrit, sest täiesti tavaline Tide teeb sama töö ära ja jätab paar krooni taskusse alles.


Igal juhul, nüüd on mul materjal millest edasi minna.


Polstrite vormi ajamine ei tohiks raske olla. Kuid istmete raamide ja vedrupakkide tegemine saab omaette pähkel olema.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: N jaan 22, 2009 4:11 pm    Postita teema: Vasta viitega

Käisin üks õhtu pimedas keldris, kus konutab meie roheline krokodill. Meie viimasest kohtumisest korkuga jäi mulje, et meil mõlemal on kerge ärevus sees. Selge, et sellisena ta kevadel enam tänavale ei lähe. Ent mis temast siis saab? Veel pole selge, kas krokodillil jääb lihtsalt hooaeg vahele, või tuleb tal silmitsi seista samade katsumustega, mis tabasid meie 3102-te. See kõik selgub lähikuudel.

Igal juhul on teda juba veidi otsast lammutatud. Väljast on ta siin veel peaaegu komplektne. Kuigi tegelik hetkeseis enam nii kena pole.


Salong on kuidagi lage. Need katsumused, mis siin ees ootavad pole just kergete killast. Kuidas saada 34 aastat tööautona ruunatud universaalist taas sile, puhas ja värske olemisega vanatehnika??? Ja seda veel täielikult originaal materjalidega? Eks paistab. Ja siin on mingi ebameeldiv kopitanud hais sees, mis ei ole lahkunud ka pärast istmete eemaldamist.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: N sep 17, 2009 10:00 am    Postita teema: Vasta viitega

Täna hommikul oli esimest korda parasjagu nii külm, et pidi autol istmesoojenduse sisse lülitama. Seega on paras aeg tunnistada suve lõppemist ja hakata tegema kokkuvõtteid.

Krokodill seisis terve peaaegu terve suve ühe koha peal. Sõita sai ta ainult nii palju, kui oli vahemaa kahe garaaziboksi vahel. Seega kokku umbes 500 meetrit. Enne järgmisse garazeerimiskohta paigutamist sai tehtud ka mõned ülesvõtted.


Stanged sai eemaldatud, et nendega eraldi tegeleda. Ühtlasi oli see hea võimalus piiluda stangede alla ja hinnata kere seisukorda. Eriti kriitiline on universaalidel teatavasti just kere tagumine osa. Topeltpõhi, topelt luugid ja mitmed kere tugevduseks mõeldud talad/nurgad muudavad tagaosa tehniliselt keerukaks. Mitmed umbsed süvendid koguvad ohtralt saasta.

Esialgu tundusid stangede alused pinnad päris OK. Kuigi nad on kaetud ohtra saastaga.


Seest on see asi päris ropp. Vana omanik on niisuguses koguses määrinud kerele erinevat soga, et plekki ei paista mitte kuskilt. See kõik haiseb kirbelt ja ajab silmad vett jooksma. Nagu keegi oleks keetnud autokumme punase pipraga ning lisanud sinna vürtsiks naturaalset katusetõrva. Tõsiselt kohutav lebra. Igasugused nurgatagused on kaetud tavalise tavotiga. Polstrite alused pinnad nõretavad igasugusest kultuurkihist, mis on kohati paksem kui 10mm. Auto lammutamine on olnud VÄGA must töö.

Istmed on eemaldatud, sest ka nendega tuleb veel eraldi tegeleda.


Detailidest ka mõned pildid. Stanged võtsin maha ja puhastasin ära. Universaalile pole enam võimalik kõiki tagumise stange osi uuena soetada. Otsmisi detaile leiab, kuid keskmisi sirgeid jupikesi mitte. Seega tuli need kindlasti lasta üle kroomida. Et ei jääks nähtavat kvaliteedivahet, tuli saata ikkagi korraga tegemisse terve tagumine stange. Sama häda on ka esimese stangega. Minul on vanema põlvkonna auto, millel esistangel polnud udutulede auke. Niisugust stanget pole mul aastate jooskul õnnestunud uut leida. Seega ei jäänudki muud üle, kui saata ka kogu esimene põrkeraud kroomimisse.


Teine suurem murekoht oli laepolster. Algupärane oli suitsetatud tumekollaseks ning kaubavedudega eeskujulikult ära lõhutud. Siiski oli üritatud seda parandada - ohtralt liimiga kokku mäkedrdatud ja kohati sarnasest materjalist lappe alla ja peale liimitud. Ühesõnaga - mul polnud laepolstrit.


Õnneks saab mõni heategu ka heateoga tasutud. Mõned aastad tagasi sai Järva Jaani varjupaiga jaoks tehtud paar Volga maketti ja need siis oma panusena neile üle antud. Nüüd aitasid nemad mind. Hoovinurgas seisva universaal Volga vrakil oli küljes täiesti nromaalses korras laepolster. Tuve lubas mul selle enda auto projekti jaoks eemaldada.


Igati kasutatav polster. Suured tänud Järva Jaanile.


Oli tore vanatehnikasuvi
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 467
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N sep 17, 2009 1:22 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tere ja edu. Midagi on tõesti suve jooksul tehtud, mitte lihtsalt puhatud. Mina poleks küll raatsinud kroomimiseks raha kulutada, vaid teinud väikest vahetust. Veoauto-volgal on ju ilma aukudeta esistange päris 4+. Väike ümbertõstmine ja kõik rahul.. Või??
Kaldi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: R sep 18, 2009 9:47 am    Postita teema: Vasta viitega

Kaldi kirjutas:
Veoauto-volgal on ju ilma aukudeta esistange päris 4+. Väike ümbertõstmine ja kõik rahul.. Või??
Kaldi


Seltsimees - teie teooria ei ole majandusteoorias tuntud nn "win-win" situatsioon. Kastivolga omanik võib ju pahandada.

Tegelikult on nii, et veoauto Volgal oli küljes päris kole stange (seesama, mis piltidel). Universaali originaal ei olnudki roostes, vaid veidi muljutud. Kuna ma arvasin, et roostetäppe on lihtsam likvideerida kui muljumisjägi, siis tegelikult läkski kroomimisse hoopis veoauto stange ning kastikas sai külge kerge muljumisjäljega universaali põrkeraua.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E sep 21, 2009 2:25 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ükspäev paigaldasin oma universaal-kolhoos tüüpi Volgale esimese stange, et temaga sünniks tänaval liigelda. Sõitsime tammepärja filiaali, et viia läbi üks põhjalik vannipäev.


Tegin temast veel iga nurga pealt pilte, sest niisugused vannipäevad on meie boksis ennegi raskete tagajärgedega olnud.



Salong oli ikka eriliselt jube sel masinal. Kunagi oli ta seest üleni vana tüübi auto. Kere värvi plekist armatuur ja muud esimese otsa Volga eripärad. Kuid omanik oli temast ikka päris mitu korda üle käinud ja võimaluse korral masinat kaasajastanud. Tulemus on pehmelt öeldes peletav. Ja issand kuidas ta haises.

_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E sep 21, 2009 2:41 pm    Postita teema: Vasta viitega

Üks hea inimene ulatas meile abikäe ja tõi kasutamiseks oma kuumavee survepesuri. Küll see oli hää riist. Muidu nagu tavaline pesur, ent kütab diisliga vee 80 kraadini ja niisugune vesi peseb igasugu möksi juba hoopis paremini.


Põhimõtteliselt peseb ta kõik maha kui vaja. Kuni plekini välja. Lihtsalt tuleb veidi kannatust varuda ning sama kohta mitu korda jälle üle käia. Isegi selle kõige paksema ja jõledama pigi, mis auto põhja on määritud, sulatab ta pikapeale lahti ja rullib põhja küljest maha. Aga sellega on paar puudust. Esiteks kulub niimoodi kohutavalt palju vett ja uputab kõik ära. Teiseks oleks kuidagi sündsusetu kogu see sodi mööda sm Mirski hoovi laiali puistada.


Aga autos oli sellele vaatamata väga "hot" kliima.

_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: R sep 25, 2009 8:18 pm    Postita teema: Vasta viitega

Esimese pesukorra mõte oli peamiselt teada saada pesuri võimeid. Nüüd otsustasin veidi eeltööd teha ja siis teist korda juba korralikumalt pesta. Ajasin masina välja ning hindasin põhjalikult olukorda.


Saasta alt välja ilmunud kere tagapaneel oli väga hästi säilinud. Peale koleda mõlgi ei ole siin midagi hullu. Isegi tagatiivad pole vist alt roostes, sest vesi sealt õõnsustest ära ei kao.


Esipaneelid on hästi säilinud. Veidi mõlkis, kuid ilma roosteta. Eks paistab, mis sellega teeb. Mul on kõik uued esiosa tükid tegelikult olemas. Kuid võib olal on originaali taastamine etem?


Aga paljas mõte salongi põranda puhastamise töömahust pani pea valutama. Samas on see puhastamine kindlasti vajalik. Tihti arvatakse, et paks pigi kiht põrandal lahendab kõik probleemid. Tegelikkuses olen korduvalt näinud, et see suguni nii ei ole. Pigi alla võib koguneda niiskus ja plekk sootuks läbi roostetada. Kuigi pealt tundub kõik uhkelt nõgine.


Minu kartused osutusid osaliselt tõeks. Selles mõttes "osaliselt", et pigi alt oli põhi küll roostes, kuid õnneks oli tegu vaid õhukese pindmise korrosiooniga. Siin pildimaterjal, tagaistujate põrandast. Enne kraapimist tundub põrand olevat kaetud paksu ja tiheda kihiga, kuid selle all võib leida roostes pleki


Sama lugu ka eespool. Olgugi, et põrandale oli maha pandud terve ämbritäis pigi (vt esimene pilt), leiame mõlemalt poolt pindmise roostega kaetud pleki.


Pakiruumi põrand ja tagumised rattakoopad olid aga peaaegu veatult säilinud.

_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: R sep 25, 2009 8:47 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mäletan ühte aastatagust vestlust Grupi Seltsimeestega, kus seltsimees avaldas arvamust, et Sõbra G/K ei oska isegi rulliga Volgat nii ära värvida, et pidurivõimendit ja roolikarpi maha ei peaks võtma. Mina pidasin seda väidet selgeks kirjanduslikuks liialduseks ja ma õnneks ei mäleta, et ma oleksin temaga kasti õlle peale kihla vedanud.
Universaali pole ma kunagi tahtnud mingiks suureks projektiks pöörata. Olen mõelnud vaid, et talle võiks mingi parema kosmeetilise väljanägemise anda ja asi mutt.

Ma väga loodan, et ma tõesti tookord kihla ei vedanud. Sest muidu võib sellega jama olla, kui Grupil Seltsimeestel jälle õigus oli. Ma lihtsalt veidi nokkisin auto kallal, et mugavam pesta oleks.


Kõik oli nii must ja kole, et ma ei suutnud seda autot teisiti puhastada, kui kõike lahti ei võta. Ja tegelikult on kogemused näidanud ka seda, et teinekord on lihtsam ja kiirem asi laiali lammutada, kui nokkida teiste detailide vahelt ja ümbert ning siis osasid juppe pidevalt kinni katta. Nagunii enam ammu ei tee neid Volgasid sellepärast, et ilgelt oleks vaja nendega kiiresti sõitma minna. Nende ehitamine on hobi nagu mõne jaoks laeva pudelisse mahutamine. Sellepärast eelistan teha nii, et saaks tööd nautida ja et pärast ise tulemusega rahule jääks.

Plaanin võimaluse korral ka mootori küljeplekid ära puhastada. Nende seisukord on üldiselt hea. Arvestades auto 34 aastast vanust. Kuigi mitte ideaalsed.


Mootoriruumis on mõned vanainimese ratsionaliseerimisnipid, kuid üldmulje on elukutselise krusajuhi auto kohta üsna korrektne. Ka salongi põhi on tegelikult päris viisakas. Mingit efekti on see igaaastane möksimine siiski andnud.


Aga puhastamist ja kraapimist jätkub siin veel kõikjal. Õnneks on pilt üsna lootustandev. Et pärast puhastuskuuri lõppu tuleb kere vaid veidi kohedada, mitte alustada pooleaastast keevitusprogrammi.

_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E sep 28, 2009 11:58 pm    Postita teema: Vasta viitega

Minu viimased päevad on olnud tegusad. Olen täielikult kohanenud igasuguste kemikaalidega ning lõhna järgi neid enam eristada ei suuda. Aeg ajalt käin ikka kanistriga Mirski juures tüütamas: "ole hea nuusuta on see nüüd pents või disla". Nitrolahusti on mu parim sõber, kuid ei ütle ära ka autokütuste seltskonnast. Väike pintslike ühes käes, purk vedelikuga teises, sulgen end tundideks autosse kuni lõpuks olen täiesti sooda.


Kuumavee pesuriga saaks küll selle jama kõik ka niisama ära pesta, kuid auto salongis on üks takistus - vesi ei kao sealt nii kiiresti ära. Ja kui siis survekaga tulistada, lendab see saastane vesi mööda salongi laiali ja sittab uuesti kõik pestud pinnad ära. Pealegi - mehaaniline töötlemine on teinekord siiski tõhusam. Nitro lahustab seda sodi kõige paremini, kuid paraku ausustub kiiresti ja sodi kuivab taas täiesti kalgiks. Bensiiniga on sama häda. Diisel jällegi ei lahusta väga hästi. Lõpuks kasutasin diisli ja bensiini segu. See toimis üsna hästi ja pind jäi rasvaseks kuni sinnamaani, kui pesuriga üle sai käidud.


Nüüd hakkas asi niikaugele saama, et kere täielikuks puhastamiseks oli vajalik tagumiste küljeakende eemaldamine. Minul niisugune kogemus puudus, kuid ma veidi pelgasin seda tööd. Praktiliselt kõik, kes universaali taastamisega kokku on puutunud teavad rääkida, kui hästi need klaasid katki lähevad. Häda on selles, et tegemist on õhukese tripleks klaasiga, mitte karastatud ja tugeva staliniidiga nagu tavalised küljeklaasid.

Andrusel oli mahti appi tulla. Ta ei hakanud tavapäraste kruvikeerajatega mängima, vaid tegi terve peotäie pakse puidust kiile. Surudes need tihendi vahele, sai tihendi terves pikkuses eemale painutada. Edasi oli juba lihtne. Seest veidi suruda ja väljastpoolt kruvikaga liistu vahelt tõmmates tulid klaasid päris kerge vaevaga maha. Meie siis tegime niimoodi, et lükkasime nad ülevalt servast välja. Mulle tundub, et viga tehakse siis, kui hakatakse klaasi kas eest või tagant servast välja suruma. Siis läheb pikk klaas paindesse ja võib murduda.


Meil igal juhul lõppes kõik hästi. Õnnitlused! Te olete oma ala meister.

_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm Tamm
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 14, 2006
Teateid: 226
Asukoht: Viimsi vald

TeadePostitatud: T sep 29, 2009 12:31 pm    Postita teema: Vasta viitega

Jube tuttav tegevus see põhjalt möksi eemaldamine Smile Mul olid lemmikvahenditeks soojapuhur ja pahtlilabidas ning hiljem kogemata kokku segatud diisel saeõliga. Igatahes, tore ja õpetlik lugemismaterjal taas. Jõudu!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri MSN Messenger
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1203
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: T sep 29, 2009 2:46 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kuna siinsel teemal on palju lugejaid, hõikame välja palve.
Nimelt on vaja lähipäevil (täna-homme) see kere külili keerata, kas kellelgi on meile laenata külilikeeramise raudu. Mul endal on lada jaoks olemas rauad, puurisin ka volga valemi sisse, kuid alla keerata ei saanud. Volga esirattal on suure läbimõõduga rumm ning lahenduseks olek lada poltide aukude livideerimine. Seda aga teha ei tahaks.

Nii et kui keegi avastab, et tal on seadmed olemas ja raatsib laenata, siis võtku ühendust.

siin foorumis või siis
5254672
sm. Mirski
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: T sep 29, 2009 10:51 pm    Postita teema: Vasta viitega

Nüüd kui tagumised küljeklaasid käes, oli viimaks võimalus viia lõpuni kere sisemuse põhjalik pesu. Kastsin veel paar korda diisliga üle ja muudkui tuiskasin kuuma veega. Kuni lõpuks tundus, et kõik mis üldse teoreetiliselt peaks pesuga eemalduma oli kätte saadud. Ise olin märg nagu kalts, läbi külmunud ja silmad-juuksed pigitükke ja diislit täis. Tõeliselt vastik töö sellise jaheda sügisilmaga. Aga eesmärk oli suur - saaks ometi sellele vastikule peatükile joone alla. Kui valmis sain, hakkas juba hämarduma.


Sisepinnad nägid viimaks ometi päris rahuldavad välja. Edasi saab juba puhastada väikse pintsli ja lahusti lapiga. Osaliselt keeldub eraldumast vana kerehermeetik. Esineb ka roostet, mis enamasti on õnneks pindmine. On ka mõned päris õhukeseks ussitanud kohad, kuid neid pole palju ja remont tundub lihtne.
Pigem on põhi igalt poolt uskumatult mõlki sõidetud. Mida ettepoole, seda hullem. Ilmselt oli vana omaniku jaoks tegu ikka tugeva vene autoga, millega juba naljalt kinni ei jää.



Kehvemad lood on tagumiste küljeklaaside alaservadega. Kui muidu on universaali tagaosa väga leidlikult läbi mõeldud, siis küljeakende lahendus on kuidagi poolik. Tagatiib on klaasitihendi all sissepoole kaldus ja umbne. Vesi koguneb paratamatult tihendi alla ja jääbki sinna. Mingit läbivoolu või äravoolu pole tehtud. Sellepärast ongi tavaline, et universaalid klaaside alt servadest roostes on. Oleks kasvõi augud läbi puuritud, tilguks vesi tagatiiva sisse ja pääseks sealt alt avauste kaudu välja. Nii nagu ukseklaasidelt nõrguv vesi jookseb ukse alaservas olevate tuulutusavade kaudu välja.

Igal juhul - minu autol on tagatiivad roostes ja vajavad keevitaja abi. Ei midagi katastroofilist, kuid ebamugav töö.


Ikka päris augud läbi kohati.


Nii oleks tahtnud nüüd riided ära pesta ja kuulutada ropud rööd lõppenuks. Aga tutkit. Päris jubedad tööd alles algavad. Põhja alla pole veel jõudnudki.
_________________
Terve aasta poole aastaga


Viimati muudetud Sm.Tihhonov poolt (R okt 10, 2014 2:19 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, ... 23, 24, 25  Järgmine
Lehekülg 2, kokku lehekülgi 25

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud