Igaüks meist, autojuhtidest, mäletab hästi oma esimesi raskeid kilomeetreid rooli taga, isegi kui täna on turjal sajad tuhanded kilomeetrid: igas teravas situatsioonis teel higi sõna otseses mõttes lausa voolas, igast suunast ähvardasid pahandused. Ning hiljem, kui näis, et sa paljut oskad, selgus, et asjalood pole kaugeltki nii. Paljudel toimus õppimine omaenda vigadest. Mitte juhuslikult pole ühe- kuni kolmeaastase staa¸iga juhid teistest sagedamateks avariide põhjustajateks. Kas selline kontseptsioon on möödapääsmatu?
Esimeses Taksopargis - kõrge sooritusdistsipliini ja kultuuriga ettevõttes - leiti efektiivne lahendus abistamaks tulevast autojuhti ilma tõsiste nurjaminekuteta ületama esimesi kõige komplitseeritumaid kilomeetriteid.
See lahendus on - õpetada noortele meisterlikkust.
Pidev ja sihipärane töö noortega, mis kogu aeg toimub administratsiooni ja ühiskondlike organisatsioonide silme all ja mis hõlmab liiklusohutust ja -kasvatust, kannab häid vilju. Tulemus - algajate juhtide põhjustatud liiklusõnnetuste arv kahaneb pidevalt, ning 1982. aastal fikseeriti vaid üks selline avarii. Liikluseeskirjade rikkumisi on noorte juhtide puhul isegi 16% vähem kui enam kogenud vanemate juhtide seas. Just huvitatud suhtumine vaheldusrikkasse töösse aitas Esimese Taksopargi kollektiivil viimaste aastate jooksul Moskva linna konkursil "Liiklusohutuse eest" võitjaks tulla.
Sellest, kuidas siin saavutatakse positiivseid resultaate, räägib järgnev fotoülevaade.
|
Liiklusohutuse kabinet on varustatud kaasaegselt ja kõigi vahenditega tehniliseks õppeks. Siin omandavad algajad teadmisi liikluseeskirjadest spetsiaalsete trena¸ööride ja elektrooniliste eksaminaatorite abiga. Nendel on kujutatud maketid, millel saab modelleerida ja arutada erinevaid võimalikke avariisituatsioone, aga eraldi albumites on kogutud skeemid ja joonised maanteeliikluse sündmustega. Kabinetis on videomagnetofon, millega esitatakse spetsialistide keskustelusid liiklussituatsioonide analüüsi teemal. |
|
Õppetöö käigus pööratakse tõsiselt noorte tähelepanu auto juhtimise võtete täiustamisele. Vastavatel treeningväljakutel harjutavad nad tunnustatud spetsialistide juhendamisel erinevaid manöövreid, mis igal taksojuhil vahetuse jooksul sooritamisele võivad tulla. |
|
Sügise hakul organiseeritakse noorte juhtide jaoks obligatoorne õppetegevus kinnisel linnavälisel trassil. Siin harjutatakse juhtimisvõtteid raskendatud olukordades. |
|
Liiklusintensiivsus ja pinge on pealinnas tohutud. Ning pole võimatu, et algaja juht mõnes keerukas situatsioonis pea kaotab. Et seda ei juhtuks, tutvustavad juhendajad oma kasvandikke aegsasti organiseerituselt ja intensiivsuselt keeruliste tänavate, väljakute ja teiste liiklussõlmedega. |
|
Ettevõttes saadakse hästi aru, et noore juhi elus on märkimisväärselt raske just esimene aasta, ning seepärast on neile ette nähtud rida soodustusi, mis maandavad olulisel määral närvipinget. Niisiis ei tööta nad mitte libiseva graafiku alusel, vaid iga päev ja ainult päevasel ajal. See aitab neil koormava rütmiga kohaneda. Noortele makstakse 10% vähem töötasu, kuid nad ei pea ka plaani 100% täitma. Lisaks ei normeerita nende liinilolemise aega, sest on ju tarvis ka autot hooldada. Siin tuldi noortele juhtidele vastu. Neile eraldati spetsiaalsed tehnohoolduse ja jooksva remondi postid. |
|
Pärast aastast kohusetruud tööd, kogunud mitmeid autokoolis saadud teadmisi, saab noor juht pidulikus miljöös taksopargi veteranide nõukogu esimehe käest spetsiaalse tunnistuse. See taksojuhi professionaalsust ja küpsust tunnistav dokument annab noorele õiguse töötada vanemate seltsimeestega võrdselt ja võrdsetes tingimustes. |